maandag 29 november 2010

Grote bestanden mailen

Er is niets zo vervelend als wanneer je bestanden moet doorsturen via mail die te groot zijn. Je vergeet te kijken hoe groot je bestand is en je voegt het bestand als bijlage in. De computer begint eindeloos lang te uploaden en komt er maar niet door. Tot slot krijg je de frustrerende melding dat je bestand te groot is en moet je op zoek naar andere manieren om je bestand te gaan doorsturen. Nu vond ik de oplossing voor dit probleem in Clickx Magazine.

De oplossingen zijn de sites: http://www.sprend.com/ en http://www.wetransfer.com/.


  Deze 2 sites bieden je de mogelijkheid om grote bestanden door te sturen. Met deze 2 websites kan je zeer gemakkelijk en snel tot 2GB doorsturen naar andere personen. Je moet je helemaal niet registreren of een nieuw e-mailaccount aanmaken. Het enige dat je moet doen is,  naar 1 van de 2 sites gaan. Vervolgens geef je je eigen e-mailadres in en dat van degene waar je het naar wil sturen. Dan ga je je document(en) uploaden door heel eenvoudig op bladeren te klikken en je kan op verzenden klikken. Zonder problemen kan je tot 2GB doorsturen naar elkaar zonder dat je hier moeilijke programma's moet gaan downloaden of je bestanden moet gaan splitsen enz. .

Bij de site http://www.sprend.com/ kan je onderaan ook nog PIN-code aanvinken. Wanneer je dit doet, kan je ervoor zorgen dat iedereen het bestand kan downloaden. Hier beslis je dus volledig zelf over.

Mijn mening over dit onderwerp is dat het heel gemakkelijk is. Ik had vroeger vaak het probleem dat ik bestanden naar klasgenoten wou doorsturen toen ik mijn eindwerk moest maken. Deze waren dan vaak te groot waardoor er vaak moeilijkheden ontstonden. Deze sites zijn hier een perfecte oplossing voor. Ondertussen heb ik ook al leren werken met dropbox en dergelijke waar je ook grotere bestanden kan gaan delen met elkaar. Er zijn dus nog oplossingen voor dit probleem maar toch ben ik zeer te spreken over deze sites.

Uit Clickx Extra van 9 november 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten